سفارش تبلیغ
صبا ویژن

متوسط نمره آزمون تافل برای دانشگاههای مختلف چقدر باید باشد؟

کسانی که در آزمون تافل شرکت می‌کنند، اغلب می‌خواهند بدانند که نمره آنها در مقایسه با نمره متوسط. چه وضعیتی دارد؛ اما متوسط نمره تافل چیست؟ نمره شما بالاتر، کمتر، یا مشابه این نمره است؟ و مهمتر از همه، آیا متوسط نمره برای پذیرش در دانشگاه قابل قبول است؟ در اینجا، ما توضیح خواهیم داد که نمره کلی آزمون تافل چقدراست و سپس در مورد چگونگی تغییر این نمره در آزمون دهندگان مختلف بحث خواهیم کرد. علاوه بر این، خواهیم گفت که آیا نمره متوسط برای پذیرش در دانشگاه کافی است و اینکه شما چگونه می‌توانید حداقل نمره را برای پذیرش دانشگاه‌ها بگیرد.

متوسط نمره کل تافل چند است؟

با توجه به ETS (سازندگان TOEFL)، متوسط نمره تافل در حال حاضر به شرح زیر است:

  • مهارت خواندن: 20?5
  • مهارت شنیدن: 20?2
  • مهارت صحبت کردن: 20?4
  • مهارت نوشتن: 20?9
  • مجموع: 82

این اطلاعات نشان می دهد که هر نمره کل که در محدوده 83-120 باشد بالاتر از متوسط است، در حالیکه هر نمره در محدوده 0-81 کمتر از آن است. (نمره 82 دقیقا نمره متوسط است.)

در مورد نمره‌های بخش‌ها‌ی مختلف، متوسط نمره 20 یا 21 است. (توجه داشته باشید که نمره دهی درآزمون تافل به صورت اعشاری نیست). این بدین معنی است که نمره 0-19 در هر بخش آزمون کمتر از متوسط و نمره 22-30 بالاتر از متوسط است.

اما این نمره‌ها تنها متوسط نمرات ETS برای TOEFL نیستند. در قسمت پایین بررسی می‌کنیم که چطور متوسط نمره تافل در گروه‌های خاصی از آزمون دهنده‌ها تغییر می‌کند.

متوسط نمره تافل برای گروه‌های مختلف

...

برای مطالعه ادامه متن بر روی لینک اصلی زیر کلیک کنید:

متوسط نمره آزمون تافل برای دانشگاههای مختلف چقدر باید باشد؟