سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای کامل موفقیت تحصیلی در دبیرستانهای خارج از کشور

در دوره دبیرستان برای آمادگی برای آینده فشار زیادی وجود دارد و کلاس‌ها، فعالیت‌های فوق برنامه، تلاش برای داشتن یک زندگی اجتماعی، فکر کردن در مورد آنچه پس از دبیرستان ممکن است اتفاق بیافتد و غیره ممکن است بسیار دشوار باشند.

برای موفقیت دردوره دبیرستان، به جای تمرکز بر آینده باید به آنچه که اکنون می توانید انجام دهید فکر کنید. موفقیت در دوره دبیرستان اساس موفقیت در آینده است. این راهنما بدون توجه به اینکه کجا تحصیل می کنید در یادگیری روش رسیدن به موفقیت در دبیرستان به شما کمک می‌کند. راهکارهایی برای رسیدن به هدف در اختیار شما می‌گذارد و شما را در هر مرحله از دبیرستان برای آینده آماده می کند – هیچ وقت برای برنامه ریزی دیر نیست.

موفقیت در دبیرستان به چه معنی است؟

رسیدن به “موفقیت ” پیچیده است، اهداف و اولویت‌های هر شخص متفاوت هستند، بنابراین اولین قدم برای موفقیت در دبیرستان تعیین هدف‌ است.

باید بدانید که موفقیت برای همه یکسان نیست. افراد مختلف نه تنها دارای تجربیات متفاوت و توانایی‌های منحصر به فرد خود هستند، بلکه اهداف متفاوتی را هم دنبال می‌کنند. بعضی آرزوی شغل و درآمد ایده ال دارند، در حالی که بعضی دیگر می‌خواهند دور دنیا را سفر کنند و گروه دیگری هم ممکن است بخواهند به جامعه و مردم خودخدمت کنند. هر یک از این موارد می‌تواند نوعی از موفقیت است.

چگونگی تعیین هدف برای موفقیت در دبیرستان

سعی کنید زمانی را به فکر کردن درباره اهداف آینده خود اختصاص دهید. از داشتن رویاهای بزرگ نترسید – اگر می خواهید یک فضانورد باشید، آن را درجایی یادداشت کنید! اگر می‌خواهید مشکل گرسنگی جهان را حل کنید، آن را یادداشت کنید! این لیست رفته رفته بزرگتر می‌شود. اهداف خود را بر روی کاغذ بیاورید تا بعدا آنها را عملی کنید.

هنگامی که شما می‌دانید چه می‌خواهید، می‌توانید بر نحوه رسیدن به آن تمرکز کنید. می‌خواهید مشکل گرسنگی جهانی را حل کنید – این یک خواسته آرمانی است، بنابراین شما باید چگونگی انجام این کار دشوار را با روشهای ممکن تعیین کنید. درباره تلاشهایی که تاکنون در این زمینه انجام شده تحقیق کنید. شما چه مهارتهایی دارید؟ چگونه می توانید از این مهارت ها برای کمک به این تلاشهای در حال پیشرفت استفاده کنید؟

اگر هدف شما یک شغل خاص است، تحقیقاتی را در مورد موفقیت‌های افراد مطرح در آن شغل انجام دهید. چه مدارک تحصیلی دارند؟ دانشجوی کدام دانشگاهها بوده اند؟ چه چیزهایی آنها را در این مسیر قرار داده؟ اینها را با خواسته‌های خود مطابقت داده و به اهداف خود اضافه کنید.

...

اطلاعات بیشتر را در لینک اصلی زیر بخوانید:

راهنمای کامل موفقیت تحصیلی در دبیرستان‌های خارج از کشور